Veelgestelde vragen

In onderstaande rubrieken vindt u antwoorden op veelgestelde vragen.

Heb je geen antwoord kunnen vinden op jouw vraag, stuur dan een e-mail via het contactformulier. We helpen je graag.

Over Cijferdirect.nl

Wat is Cijferdirect.nl?

Cijferdirect.nl is jouw vertrouwde boekhouder en belastingadviseur, maar dan online. Wij verzorgen je boekhouding, belastingaangifte(n) en/of salarisadministratie volledig digitaal tegen een vast maandbedrag. Je hoeft zelf niet in te boeken: foto maken, uploaden en je bent klaar! Op de achtergrond werken specialisten die voor controle en kwaliteit zorgen. Ook voor adviesvragen kun je bij de adviseurs van Cijferdirect.nl terecht.

Voor wie is Cijferdirect.nl geschikt?

Cijferdirect.nl is een online boekhoudservice voor MKB ondernemers die er bewust voor kiezen om niet zelf de boekhouding bij te houden. Cijferdirect.nl ondersteunt zzp, eenmanszaak, vof en bv in boekhouding, belastingaangiften en salarisadministratie.

Waarin onderscheidt Cijferdirect.nl zich van concurrenten?

Online boekhouder Cijferdirect.nl combineert het gemak van online boekhouden met de kennis en het vertrouwen van een expert. In tegenstelling tot een online boekhoudpakket hoef je bij Cijferdirect.nl niets zelf in te voeren. Je complete boekhouding en belastingaangifte wordt verwerkt én je krijgt deskundig advies. Je betaalt bij Cijferdirect.nl een vast laag abonnementstarief per maand, in tegenstelling tot dienstverlening op uurbasis bij een traditioneel administratiekantoor.

Proefabonnement

Wat kan ik verwachten van mijn proefabonnement?

Je kunt direct btw-bonnen en/of facturen te uploaden. De documenten zijn binnen 30 minuten zichtbaar in de bedrijfsmonitor en worden binnen drie werkdagen gecontroleerd en verwerkt in je boekhouding. Binnen twee werkdagen neemt een medewerker van Cijferdirect.nl contact met je op om enkele praktische zaken door te spreken. Tijdens de proefperiode verwerken wij alleen inkoopfacturen, verkoopfacturen en bankafschriften van de betreffende maand na aanmelding.

Wat valt er niet onder het proefabonnement?

Tijdens de proefperiode verwerken wij alleen inkoopfacturen, verkoopfacturen en bankafschriften van de betreffende maand na aanmelding. We voeren geen beginbalans in en doen geen belastingaangiften en/of salarisverwerking tijdens de proefperiode, omdat we hier meer gegevens voor nodig hebben. Wil je dat wij deze werkzaamheden wel direct uitvoeren? Dat kan! Je kunt direct klant worden. Je krijgt dan nog steeds binnen het eerste jaar één maand korting op jouw abonnement.

Welke acties zijn er van mij nodig tijdens het proefabonnement?

Om je administratie te kunnen verzorgen, hebben we een kopie van je rijbewijs nodig als identificatie. Wanneer je direct gebruik wil maken van de directe bankkoppeling met Rabobank, ING of ABN AMRO, dan ontvangen we graag het IBAN nummer van je zakelijke bankrekening. Door inkoopfacturen aan te leveren in de app, kun je onze dienstverlening beter beoordelen tijdens het proefabonnement.